Monday, February 16, 2015

Now, I lost everything that i love...

assalamualaikum kawan kawan..
lama kita tak update kat blog ni kan, blog ni terlalu banyak kenangan dgn si dia,, dan blog ni salah satu personal thing yg aku sayang. hampir 3 tahun hubungan kami, sudah mula dgn goyah, kemudian semakin rapuh dan sekrang sudah musnah ditengelami arus dugaan yang sangat kuat.. firstly aku tahu ni semunya salah aku kerana mengikutkan kesakitan yang aku alami. Siapa yang tak sakit bila tgk semua status or laman sosial mamat lain ada nama awek kita sendiri, tuh perkara yg paling aku tak boleh terima, sebelum awk masuk ke matrik, saya da pesan, kalau nk kawan boleh tapi jangan lah melebih or melayan sangat.. saya nk cakap lebih da tak boleh kerana saya bukan siapa2 untuk awak..
awak pernah update moment pasal SM dan bila saya tanya, awak kata tuh abg senior.. satu pembohongan awak yg saya da tahu sejak sekian lama tapi saya mendiamkan diri kerana saya terlalu sayangkan awak, tapi semakin saya mendiamkan diri, hati saya bertambah sakit, terlalu sakit wakk.. saya tahan sakit saya yg dalama  saya pendam ni tuk kelihatan lebih kuat dihadapan awak, saya malu dgn sakit saya ni, saya tahu awk takkan terima lelaki yg berpenyakit untuk jadi ayah kepada anak2 awak.. saya peratikan perangai awak semakin hari semakin mengabaikan saya, dan bila saya da tak kuat lawan sakit ni, saya mula jatuh sakit yg teramat sakit, pada masa tuh saya da mula give up kerana saya rasa hanya saya yg beria ria mempertahankan hubungan kita sedangkan awak masih bergelak ketawa dgn org yg cuba ambil awak dari saya,, awak ada dia dan saya ada siapa?  awak anggap dia sebagai kawan tapi kenapa dia anggap sebagai kekasih hati dia? sakit hati tak awak bila awk di tempat saya? hati saya sangat2 terluka.. awak terlalu sokong laki tuh bila saya mempersoalkan pasal dia sehingga masa kita date kt galeria pun awk masih boleh ws dia sedangkan awk berada disebelah saya, saya ni tak penting ke sampai awk perlu ws dia masa kita date? awk kata awk rindu saya tapi kenapa masa terluang awk dirumah awk banyak habiskan masa dgn dia? awk rindukan saya ker ataupun awak rindukan dia? start pada hari tuh saya mula beranggapan yg hati awk bukan lagi milik saya.. saya da hilang semuanya yg saya sayang.. setiap kali saya berdoa agar awk kembali kepada dan mempermudahkan hubungan kita kearah yg halal, tapi doa saya tuh masih tak dimakbulkan sehingga kini,, mungkin belum tiba masanya..

saya bukan nak cari kesalahan awk, saya bukan nk letakkan apa yg jadi kt hubungan kita ni dibahu awak tapi saya cuma mahukan awak membuka mata dan minda awak supaya tidak terlalu mudah untuk menabur janji manis kt seseorg sehingga awk sendiri tidak pernah mengotakannya,,  bukan saya nk cakap yg saya tak buat kesilapan, ye saya sedar yg sekarang ni saya tgh buat kesilapan.. awak menganggap saya dgn nadia kapel... saya tak nak terangkan disini sebaliknya saya nk terangkan face to face ataupun oncall,, senang .. takkan ada pembohongan dimata masing2.. insan yg cuba membantu insan yg rapat untuk meneruskan hidupnya dan tidak mudah mengalah dalam kehidupan telah disalahtafsir..jika awk diberi pilihan samada awk nk tgk kawan awk terus jatuh kerna sakitnya dan pergi buat selama lamanya ataupun awk ingin membantu kawan awk untuk bangun dn teruskan hidup tak kira walau dgn apa juanya caranya? pilih la ye,, jaga la syed dgn baik, syed sudah menjadi sebahagian dari hati awk, saya da tak mampu untuk terus berada didalam hati awk, insta saya nadia yg buatkan so saya tak tahu apa passwordnya,, saya tak harap yg awak kembali kepada saya kerana saya tahu tuh sangat mustahil tapi bagi saya terangkan segalanya sebelum awak melepaskan saya.. pada masa itu saya akan pergi jauh dari hidup awak (syed) dan nadia, saya takkan masuk dalam dunia korg bertiga lagi, kerana saya sudah masuk ke tahap seterusnya dan menjadi semakin sukar untuk sihat seperti org lain.. saya akan terus senyum melihat kehidupan korg kembali gembira..

 nadia hanim bt azmi ! teruskan perjuangan awak melawan sakit tuh, jangan terus jatuh bila dgr apa yg doktor ckpkan, putera hadir dalam hidup nadia kerana pada awal putera tgk nadia putera tahu nadia seorg yg mudah ditindas,  so putera da ajar nadia cara2 nk elak diri daripada ditindas, rancangan kita sudah berakhir nadia, putera akan tolong nadia selagi mana putera mampu tapi nadia takkan berubah jika nadia tak lakukan dgn hati yg ikhlas.. terima kasih kerana telah menolong putera ketika putera terlalu susah sehingga takde duit tuk beli makanan..putera susah nak dapat org yg boleh ada dgn putera masa putera sangat daif..

Nurul Hidayah Bt Mohd Shafiee.. i tahu u seorg perempuan yg sangat kuat, penuh dgn cita cita untuk membantu keluarga u, seorg anak yg sangat baik, tidak pernah melawan ckp ibu ayah, terima kasih kerana sudah menyerikan kehidupan i hampir 3 tahun ni, i tak dapat beritahu u kebenaran yg sebenrnya kerana i takut i dianggap menagih simpati dari u, i sayangkan hubungan 3NOV dan NHMS i but i rasa i tak layak untuk berada disamping u, i tak layak untuk masuk kembali dalam hati u, u dah jumpa seseorg yg sangat menyayangi diri u, menjaga diri u dgn lebih baik, i mendoakan kebahgiaan u dgn dia. i dah tak kuat sayang, systom i sudah semakin jelas kelihatan, sbb tuh i mengelakkan diri i tuk keluar dgn u setiap kali kita cuti,.

2 org perempuan yg berlainan peranan dalam hidup aku, sorang yg aku sangat2 sayang dan seorg lagi yg telah banyak membantu aku.. Rancangan aku sudah berakhir, aku tidak akan jatuh tetapi aku akan tolong bangunkan org yg sedang jatuh tak kira siapa jua kerana aku tahu kehidupan dorg masih lagi terang dan luas skopnya berbanding kehidupan aku.. satu soalan tuk pembaca..
"Siapa yang mahu kutip kucing tepi jalan yang hampir mati untuk hidup semati bersamanya?"

Jika nanti, aku yang harus pergi.. ku terima walau sakit hati..




No comments:

Post a Comment