Thursday, August 15, 2013

curang ?

assalamualaikum guys, hari ni aku menguruskan hal cousin aku dgn awek dia, hurm agak kesian la dgn cousin aku nie, die menaruh harapan dan kepercayaan kt awek dia tpi sebaliknya awek dia berlaku curang dgn dia, ohh man !! mula2 awek dia just kawan biasa pastu laki tuh amik berat or keluar kan kata kata manis skit jer, terus perempuan tuh cair and couple dgn laki yg dlu tuh hanya kawan biasa, fuhh sakit gilerr hati cm tuh,, kalau aku kene mcm tuh, sorry to say la yer, setahun makan x habis au, nasib kau la budak dpt sepupu mcm aku nie, kau tuh terlalu percaya kn perempuan, kau x penah awasi dia kan, jangan risau beb, esok aku akan settle dgn dia, aku xkesah la dia nk panggil abang dia ker, ayah dia ker, sedara mara dia ker, kalau dia da wat aku naik angin, kt situ jugak aku tibai, aku x peduli pmpuan atau laki, tua ke muda, yg penting aku puas,.. lagi satu kelemahan kau nie kan, kau x berfikir secara teliti dgn setiap perkara yg dia ckp, kalau kau teliti kan, dgn percakapan dia, kau boleh tahu yg dia bohong kau atau tak, kau boleh tahu yg ati dia mseh tuk kau ke x,, lembab jugak kan kau nie,,tpi mmg xpatut la perempuan tuh wat kau mcm nie, kau selama nie jaga hati dia baik2, kau ekot jer kehendak dia, ape dia nk sume kau ekotkan, kau bg dia kebebesan tuk berkawan, kau layan jer rentak dan karenah dia, tapi ini balasan yg kau dapat,.. fuhyoo mmg terbaekk dri ladang la awek kau tuh.. walau pape pun, aku paham sgt perasaan kau, aku tahu betapa sakitnya hati kalau kene mcm tuh, tpi percaya la beb, hati kau akan lebih sakit kalau dia couple dgn kau tapi hatinya bukan kt  kau, hatinya kt org lain, tuh lagi perit beb, pada aku dia da jujur dgn kau da ckup bagus da tuh tpi cara dia salah.. lebih baik JUJUR daripada BERPURA PURA ! kau jgn isau, esok aku akn settle kan dgn dia kay, tpi kau kene trima hakikat yg kau dgn dia da xde pape lagi, jgn kau kacau hubungan dia lak, biar org buat jahat kat kita, jgn sesekali kita balas, biar ALLAH yg balasnya kerana hak pembalasan itu hak ALLAH.. kau kene kuat kay beb,,

No comments:

Post a Comment