Thursday, January 16, 2014

maafkan kekhilafan ku..

assalamualaikum. hi semua.

assalamualaikum cinta hatiku,
NURUL HIDAYAH MOHD SHAFIE
baca lah apa yang saya cuba sampaikan

cinta dan sayang adalah perasaan yang berbeza
tetapi mereka saling memerlukan
 tuk melengkapi sebuah perhubungan.

ramai yang mengatakan bahawa
"cinta itu buta"
tetapi ramai yang x mengetahui bahawa
perasaan sayang itulah yang menjadi pancaindera buat cinta
jika perasaan sayang itu tiada
cinta pasti akan tersalah langkah
cinta pasti terjerumus ke lubuk yg kotor

walaupun sayang adalah pancaindera buat cinta
tetapi sayang mempunyai banyak kelemahan
sayang terlalu mudah mengalah
sayang terlalu lemah dalam perhubungan
sayang terlalu percaya kat sesiapa yg baru dikenalinya
tetapi cintalah datang tuk menyelamatkannya
cinta hadir tuk membuatkan si sayang lebih tabah
cinta muncul tuk mendidik sayang menjadi kuat

tetapi cinta dan sayang tak pernah mengeluh
cinta sedar bahawa dia perlukan sayang pada setiap waktunya
sayang juga sedar yg dia memerlukan cinta dalam hidupnya
masing masing mempunyai kelemahan
masing masing memerlukan satu sama lain
masing masing saling melengkapi
tok menjadikan hubungan mereka lebih sempurna
jika salah satunya pergi
maka hubungan mereka tidak sempurna
si cinta kembali menjadi buta
dan si sayang mula berputus asa dan menjadi lemah..


saya update story nie bukan untuk mengambil hati awak, bukan tuk membuat awak rasa bosan tuk membacanya, bukan tuk buat awk rasa serba salah tapi saya buat cerita tuh hanya tuk menyedarkan awak bahawa kita memerlukan satu sama lain tuk melengkapi perhubungan kita, saya baca msg awak, saya mula sedar bahawa awak mula mengalah dalam hubungan ni, awak mula mengeluh setiap perkara yg awk da lakukan kt saya, awak tanya saya " apa guna ea kita couple?", sedarkah awak bahawa soalan awak tuh menunjukkan seolah olah awak couple bukan kerana perasaan sayang tetapi seolah olah awk hanya inginkan peneman, tapi xpe la awk, itu hanya la andaian saya, awak , saya sedar saya bukan the best person yang awak pernah jumpa, saya bukan seorang lelaki yg awk impikan tok menjadi pasangan ataupun bakal suami awak, tapi saya xpernah mengeluh dlm apa jua saya lakukan kepada awak, saya anggap itu sebgai tanggungjawab saya, pernahkah awk tanya saya kenpa saya xbg awk ucap "thanks" bila saya lakukan sesuatu yg mgkin mengembirakan awk, kerana saya sedar saya byk buat awk sedih dan sya cuba membalasnya dgn membuat awak rasa "gembira ataupun "lega" mungkin, saya xharapkan ucapan terima kasih dri mulut awak, cukuplah dgn menghargai perhubungan yg sudah terjalin ni., saya xmintak awk berada disisi saya bila sya sedih, susah mahupun sakit sebab saya tahu saya juga tiada disisi awak semasa awk perlukan saya, saya xminta awk amik berat pasal saya, kerana saya tahu bahawa awk merasakan yg sya xamik berat pasal awk.. jika awak listkan apa yg sya dah lakukan yg selalu awk ingat, nescaya nk listkan sampai 5 pun xmampu. maafkan saya kerana melukakan hati awk, maafkan saya kerana masih xdpt mengembirakan awk, maafkan sya kerana xamik berat pasal awk tpi percaya la jauh disudut hati saya tuk berbuat demikian, mgkin cara saya yg mcm xamik berat pasal awk tpi hati saya sering tertanya tanya, "awk sdg buat ape? awk da mkn ke belum? ape lah jadi kt awk skrg.." tpi xperlulah saya ucapkan semua tuh..  awk selalu membuat saya fikir negatif pasal awk, secara jujur dlm hati saya, sya sayang kat awak sangat2 dalam masa yang sama hati saya rasa jauh daripada awk.. mencari hati yg telah jauh dari saya adalah sesuatu perkara yg sukar.

setelah awak baca cerita ni,
janganlah berasa bersalah mahupun marah
janganlah berasa moody, tiada apa perlu diubah
masa masih berjalan sementara diri masih bernafas
kita boleh seperti dahulu jika kita bersama sama usahakannya
ini hanyalah luahan hati saya yg da terpendam selama sebulan
saya xmampu nk beritahu awk secara lisan
sbb setiap kali saya nk memberitahu perkara ini
saya dengar dan tgk awk dalam keadaan gembira dan sedih
jadi saya xnk dgr suara gembira awk bertukar moody
suara sedih awk bertukar air mata mahupun bebanan
lagipun saya bukan seorang yg romantik mcm org lain
saya xmampu luahkan semua nie..

setiap malam sebelum saya tidur
saya akan kirimkan awk doa
mahupun msg2 "sweet" tiada lagi saya kirimkan'
saya akan berharap agar esok saya dpt dgr ketwa awk
saya akn berharap agar esok sya tdak melukakan hati awk lagi
tpi harapan saya tuh hanya la tinggal harapan
saya masih gagal buat awk ketawa setiap hari
saya gagal tuk menjaga hati awak dengan sebaiknya.

Demam bukan penghalang tok saya menaip semua ni, walaupun terpaksa menaip dalam keadaan yg xselesa hanya tuk awak sahaja, saya xnk awak pergi makin jauh jadi saya kene kuatkan diri tuh taip benda nie semua.khas tok cinta hati saya, maafkan semua kesalahan saya. jangan pernah rasa jemu dgn perkataan sayang mahupun maaf. sayang awak xpernah hilang walaupun sedikit. sampai sini jer yg saya larat. terima kasih kerana sudi luangkan masa berharga awk tuk membaca story mengarut saya nie. bubye semua.

#hanya untuk cinta hati PFH

No comments:

Post a Comment