Tuesday, August 13, 2013

hanya untuk memahami

assalamualaikum, hai semua, hurm, malam yang sungguh membosankan, setelah ditinggalkan awek, bukan kene tinggal tuk selamanya tapi kene tinggal sekejap jer, eh sekejap ker? haha, xpe la, dia da tidor la nie, da lewat malam la kan, lagi pun aku pun da biasa kene tinggal mcm tuh jer disebabkan dia tertidur, ye lah dia jenis tidur gitu jer x bagitahu awal2, so kekadang kene la tunggu dia reply msg tuk pastikan dia betul2 da tidur, lau da sejam x balas, maksud nye dia da tidur la tuh, bila dia da tidur barulah aku bole lelapkan mata, esok nk bangun susah sbb tidur, dlu dia tak henti2 call/msg semata mata nk suruh pakwe dia nie bangun awal, tpi skrg dia da mls nk wat cm tuh, maybe da fed up kot kejut aku x bangun2, haha naseb dia la dpt pakwe yg mcm ni, nk keluar malam nie tapi mcm takut lak, haish nape la YB batu pahat nie tak menyediakan lampu jalan yang mencukupi tuk seluruh jalan kt batu pahat nie, senang skit aku nk ronda-ronda kt kg nie, ni tak, gelap jer aku tgk jalan nie, nak keluar pun kene pkir byk kali, kang x pasal2 benda lain yang aku jumpe,

 hehe aku sedang mencari keceriaan yang dulu aku rasai tapi sekarang keceriaan tuh semakin jauh dri diri aku nie, aku sendiri x tahu apa sebabnya aku jadi x seceria dulu, acttually aku nk sangat berubah tok jadi lebih baik dripada aku yang sekarang nie,tapi takde sorg pun yang berani berdiri disisi aku tok memberi aku sokongan dan dorongan, dorg semua akan hadir apabila dieorg betul2 memerlukan aku dan ketika dorg dalam keadaan yang susah, dorang juga akan lenyap dgn sekelip mata apabila dorg tidak memerlukan aku dan masa dorg tgh bahagia.. hurm aku da biasa da dgn semua tuh, maklumlah korg kn anggap  aku nie orang yang sedia mendengar masalah orang, tpi aku hairan la, nape la korg x ade masa aku tgh ada masalah, mana erk korg semua?  haha its okay, aku pun xselesa cerita masalah aku kt org lain mahupun kt family aku, sbb aku cm da terbiasa pendam semuanya dripada luah, eleyh cm dorg wat kt aku selama nie la,, haha dorg bahagia aku pun turut bahagia, dorang ketawa aku pun akan turut ketawa tapi betul ker aku betul2 ketawa ataupun semata mata nk tunjuk aku pun happy, hurm, dorg anggap aku nie budak yg xpenah ade masalah, "happy boy", seorang anak yg mintak ape jer semuanya dapat, ank org yg berADA, and pape je la lagi. tpi dorg xpenah pkir mcm mne aku dpt kn duit tuh, aku xpenah mintak duit kt mama tuk hang out and beli barang aku, semua nya guna duit yg aku kumpul sejak aku masok asrama smpai la skrg, standard la luaran nampak cm xad masalah tpi dalaman? siapa yg tahu kan, kalau di ikotkan, aku nie seorang yg betul2 detail lau berkaitan dengan aku, contoh sepanjang perkataan yg aku gunakan tuk msg sesiapa, semuanya ada makna walaupun dengan titik (.),, lau sesiapa yg da paham aku tuh mungkin tahu la apa perasaan aku masa aku msg.

betul kata seseorang, bukan senang nk mendalami hati seseorang, kita perlukan masa yang lama tuk memahami dan mendalami hati seseorang tetapi hanya sekelip mata hati seseorang boleh berubah milik kerana kepetahan lidah mengeluarkan ayat2 yg manis yng membuatkan hati seseorang terpikat. kalau kita jatuh hati dgn seseorang disebabkan kita hanyut dgn kata kata manis nya, lebih baik kita bercinta dgn kata katanya kerana kita tak jatuh hati dgn perangainya dan ketidaksempurnaannya, kesabaran sangat penting dalam sesebuah hubungan, memahami satu sama lain penting gak, kalau sudah tidak serasi, cari la sesuatu yang boleh membuat pasangan itu kembali serasi dan salah seorang terpaksa mengalah, tuh pun kalau masih sayang dgn hubungan tuh, kalau dah xsayang, semua bnda nampak buruk je di depan mata kan, kay lah, da lama aku x berblogger nie, kebetulan lak idea tgh byk, tuh yg ayat berjela jela, mana yg baik korg boleh amik buat panduan, mana yang buruk di mohon maaf. ukey lah tataa sayang sayang saya sekalian,

No comments:

Post a Comment